مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تور قونیه کاپادوکیا

تور قونیه کاپادوکیا
تاریخ : 1402/10/25 / تعداد بازدید : 105/ نویسنده : فلات پارس گیتی
قونیه و کاپادوکیا دو مقصد گردشگری محبوب در ترکیه هستند که هریک، با تاریخچه، فرهنگ، و مناظر طبیعی خیره کننده‌ منحصر به فرد خود، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. تور قونیه کاپادوکیا که این دو مقصد را شامل می‌شود، یک تجربه بی‌نظیر از زیبایی‌های تاریخی و طبیعی در این مناطق است. 

با تور قونیه کاپادوکیا، در تاریخ و فرهنگ و طبیعت سفر کنید

قونیه و کاپادوکیا دو مقصد گردشگری محبوب در ترکیه هستند که هریک، با تاریخچه، فرهنگ، و مناظر طبیعی خیره کننده‌ منحصر به فرد خود، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. تور قونیه کاپادوکیا که این دو مقصد را شامل می‌شود، یک تجربه بی‌نظیر از زیبایی‌های تاریخی و طبیعی در این مناطق است. قونیه شهری مذهبی است که مملو از آثار تاریخی و فرهنگی است و برای دوستداران عرفان و تصوف، دیدنی های بسیاری دارد. از آرامگاه مولانا جلال الدین بلخی مشهور تا انواع موزه های تاریخی - باستانی و مساجد دوران های مختلف سلاطین ایرانی و عثمانی، همگی جاذبه هایی است که در قونیه مشهود است. همچنین کاپادوکیا، منطقه ای در ترکیه است که به مناظر طبیعی خیره کننده و بالن های معلق خود شهرت دارد. در این مقاله کوتاه قصد داریم، به معرفی مختصری از این دو مقصد گردشگری محبوب بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

 

 

بازدید از قونیه در تور قونیه کاپادوکیا

قونیه، شهری باستانی است که در مرکز آناتولی واقع شده است. این شهر به عنوان مهد تمدن‌های مختلفی از جمله مریانه‌ها، هیتیت‌ها، پرس‌ها و محلی برای سلجوقیان شناخته می‌شود. در تور قونیه کاپادوکیا، شما می‌توانید موزه مولانا را که شامل آرامگاه مولانا، عارف بزرگ قرن هفتم و نمایشی از فرهنگ و آثار تصوف است، مشاهده کنید. همچنین، می توانید از موزه باستان شناسی، مسجد علاءالدین، مسجد عزیزیه، مسجد سلیمیه و کاروانسرای سلجوقی نیز بازدید کنید. از دیگر جذابیت های شهر قونیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ رقص سماع دراویش چرخان: قونیه به دلیل وجود دراویش صوفیه، پیروان فرقه مولوی که توسط مولانا تأسیس شد، مشهور است. شما می توانید در این تور، شاهد مراسم مسحورکننده رقص سماع صوفی باشید که توسط دراویش اجرا می شود.

_ معماری سلجوقی: شهر قونیه مزین به معماری چشمگیر سلجوقی است. مسجد علاءالدین با مناره سر به فلک کشیده و تزئینات پیچیده و کاشی کاری های ایرانی اسلامی خود، نمونه بارز آن است. از دیگر بناهای متعلق به سلجوقیان در قونیه می توان به مدرسه دینی کاراتای (قاراتای) و اینجه مناره لی که میراث غنی معماری دوران سلجوقی است، اشاره کرد.

_ فرهنگ محلی: تور قونیه کاپادوکیا، امکان کاوش در فرهنگ محلی قونیه را نیز فراهم می کند. شما می توانید از بازارهای پر جنب و جوش قونیه دیدن کنید، غذاهای سنتی ترکی را بچشید و با مردم محلی مهمان نواز این شهر ارتباط برقرار کنید تا درک عمیق تری از آداب و رسوم، سنت ها و زندگی روزمره این شهر به دست آورید.

 

 

بازدید از کاپادوکیا

کاپادوکیا، یک منطقه سحرآمیز در مرکز ترکیه است که به خاطر مناظر طبیعی خارق‌العاده‌اش شهرت دارد. این منطقه شهرت خود را به خاطر تشکیلات سنگی متعددی که در مناطق مختلف آن خواهید دید، کسب کرده است. آثار باستانی متعدد، کلیسا و صومعه های قدیمی، روستاهای منحصربه فرد سنگی  و... از جمله آثاری دیدنی است که در کاپادوکیا مشاهده خواهید کرد. دیگر دیدنی­هایی که در تور قونیه کاپادوکیا بازدید می کنید، عبارت است از:

_ دودکش های جن: کاپادوکیه به صخره های منحصر به فرد خود که به دودکش های جن معروف هستند، مشهور است. این سازه های بلند و مخروطی شکل که در اثر فوران های آتشفشانی و فرسایش در طی میلیون ها سال شکل گرفته اند، منظره ای سورئال و ماورایی ایجاد می کنند که برای عکاسی و کاوش عالی است.

_ شهرهای زیرزمینی: یکی از نقاط برجسته کاپادوکیه شهرهای زیرزمینی آن است. این مجموعه‌های زیرزمینی باستانی از سنگ‌های آتشفشانی نرم تراشیده شده و به عنوان پناهگاهی برای جوامع اولیه مسیحی عمل می‌کردند. می توانید تونل ها، اتاق ها و خانه های زیرزمینی جذابی که این شهرها را تشکیل می دهند را کاوش کنید. شهرهای زیرزمینی درینکویو و کایماکلی از جمله این آثار است.

_ بالون سواری: در واقع، کاپادوکیا با بالون سواری خود مشهور شده است که منظره هوایی خیره کننده­ای در میان مناظر طبیعی صخره ای ایجاد می کند. پرواز بر فراز دودکش ها و دره های سنگی در هنگام طلوع یا غروب خورشید یک تجربه واقعا جادویی در تور قونیه کاپادوکیا است.

_ موزه های فضای باز: موزه های فضای باز گوریمه و زِلوِ دو جاذبه دیدنی دیگر در کاپادوکیه هستند. این موزه‌های روباز دارای کلیساها و صومعه‌های سنگ‌تراشی شده با نقاشی‌های دیواری نفیسی هستند که صحنه‌هایی از کتاب مقدس و زندگی اولیه مسیحیت را به تصویر می‌کشند.

 

 

 

همچنین در طول این تور، شما می‌توانید از سفر به روستاهای محلی، لمس فرهنگ محلی و آشنایی با مردم محلی این مناطق لذت ببرید و سفری خاطره انگیز برای خود ثبت کنید. چنانچه مایل به تجربه این تور جذاب هستید، با کارشناسان گردشگری ما در فلات پارس گیتی تماس بگیرید و از این سفر دلنشین لذت ببرید.

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر