مجله گردشگری
امتیاز دهید :

معبد سفید تایلند

معبد سفید تایلند
تاریخ : 1398/09/18 / تعداد بازدید : 2620/ نویسنده : فلات پارس گیتی
معبد وات رونگ خون Wat Rong Khun تایلند که به معبد سفید نیز معرف است، یک عبادتگاه شناخته شده و زیبا در استان چیانگ رای کشور تایلند است و در 15 کیلومتری مرکز شهر چیانگ رای واقع شده است. گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور تایلند به خاطر دیدن این معبد به چیانگ رای می روند.

معبد سفید تایلند

در این سفر از فلات پارس گیتی قصد دارم معبد سفید و باشکوه تایلند را به شما خوبان معرفی کنم تا اگر تور تایلند را خریداری کرده اید، بدانید که در سفرتان می توانید از چه دیدنی هایی بازدید کنید.

درباره معبد سفید تایلند

سالها کار ساخت معبد وات رونگ خون طول کشید اما در نهایت در سال 1997 میلادی تکمیل شد، دلیل اصلی طولانی شدن ساخت بنا این بود که بودجه کافی برای ساخت در دسترس نبود.
این معبد یک عبادتگاه منحصر به فرد است زیرا با استفاده از رنگ سفید، گچ و قطعات شیشه ای تزیین شده که در هوای آفتابی با تابش نور خورشید چهره ای بی نظیر را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.
در آیین بودایی رنگ سفید نشان دهنده خلوص بودا است، در حالی که شیشه نمادی از حکمت بودا و دواما، تعالیم بودایی می باشد. معبد سفید تایلند توسط کوسیتی پیپات، یک هنرمند معروف تایلندی طراحی شده و بر اساس طرح وی تا به امروز هم ساخت این معبد به پایان نرسیده است. در طرح وی در پایان ساخت معبد 9 ساختمان وجود خواهد داشت که شامل یک سالن برای نمایش آثار بودایی، یک سالن مدیتیشن، یک محل برای زندگی راهبان و یک گالری هنری خواهد بود ولی هنوز فقط بخشی از این قسمت ها وجود دارد.

زلزله معبد سفید تایلند

در سال 2014 و در روز پنجم ماه می، زلزله ای شدید شهر چیانگ رای را لرزاند. در اثر آن زلزله معبد وات رونگ خون به شدت آسیب دید و نیاز به بازسازی پیدا کرد. تیمی از مهندسان مامور بازرسی معبد شد که در نتیجه این بازرسی تائید شد که ساختمان های اصلی معبد به کلی نابود شدند.
پس از مدتی سازنده معبد سفید تایلند تصمیم به بازسازی معبد گرفت و وعده داد که معبد را مانند روزهای اول خود بازسازی خواهد کرد و تمام وقت خود را برای بازسازی معبد صرف می کند؛ وی همچنین اعلام کرد که پس از تکمیل بنای معبد سفید، این بنا به روی عموم مردم باز خواهد شد که همانطور که در تصاویر می بینید وی توانست به وعده خود عمل کرده و بنایی باشکوه بسازد. این روزها معبد سفید تایلند یکی از مشهورترین دیدنی های این کشور است که برخی گردشگران فقط به خاطر دیدن آن به چیانگ رای می روند.

معبد سفید تایلند

آدرس معبد وات رونگ خون تایلند

اگر تور بازدید از معبد وات رونگ خو را بخرید، آسان ترین راه را انتخاب کرده اید زیرا لیدر تور شما، با وسیله نقلیه مناسب شما را از محل اقامت با خود همراه می برد و برای کل روزتان برنامه ریزی کرده و ترتیبی می دهد که ساعات خوشی داشته باشید و لازم نیست که نگران یافتن مسیر، قیمت وسایل نقلیه و خورد و خوراک و زبان مردم و مواردی از این دست باشید. تور گردش در وات رونگ خو را هم می توانید از بخش پذیرش اغلب هتل ها خریداری کنید.
همواره افرادی هستند که دوست دارند خودشان برای بازدید از اماکن مورد نظرشان اقدام کنند اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید با وسایل نقلیه عمومی خود را به معبد سفید تایلند برسانید که چگونگی دسترسی به این جاذبه دیدنی بستگی زیادی به مبدا شما دارد اما در اغلب مواقع اتوبوس و توک توک بهترین گزینه ها برای حمل و نقل در تایلند هستند. برای این گردش هیجان انگیز می توانید از آدرس زیر استفاده نماییدک
تایلند، استان چیانگ رای، شهر چیانگ رای، خیابان فاهونیوتین Phahonyothin، معبد سفید تایلند

قیمت بلیت ورودی معبد سفید تایلند

50 بات تایلند فقط از ساعت 8:00 تا 17:30 اجازه بازدید از معبد سفید تایلند را خواهید داشت.
نظر شما درباره معابد تایلند چیست؟ آیا تا به حال به تایلند و شهرهای زیبایش همچون پوکت و پاتایا سفر کرده اید؟ آیا از تورهای آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی راضی بوده اید؟
می توانید خاطرات خود را در رابطه با بازدید از معبد سفید تایلند با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

 

معبد سفید تایلند



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر