مجله گردشگری
امتیاز دهید :

کشور مالزی

کشور مالزی
تاریخ : 1399/03/18 / تعداد بازدید : 2628/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهرهای پر زرق و برق، غذاهای عجیب، سواحل زیبا، جزیره های رویایی و پارک های ملی با جنگل های پر از حیوانات، جنگل های بارانی همه در کشور مالزی منتظر گردشگران هستند. مالزی دارای میراث فرهنگی غنی است و از انواع مختلف جشنواره های سالانه و غذاهای عالی، معماری سنتی و صنایع دستی روستایی آن می توانید این موضوع را به وضوح ببینید. کشور مالزی میزبان مردم مالایی، چینی، سرخپوست و گروه های بومی است که در ادامه سفرهای مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی بیشتر از آنها خواهیم گفت.

سفر به کشور مالزی

دیدنی های طبیعی شگفت انگیزی در کشور مالزی وجود دارد، که از میان آنها سواحل کوچک و بزرگ و جنگل های بارانی شهرت بیشتری دارند؛ همچنین پارک های ملی مالزی برای پیاده روی و تماشای حیات وحش و گاهی اوقات برای کاوش در غار و قایقرانی در رودخانه عالی هستند و بازدید از این پارک ها همواره در برنامه تور مالزی وجود دارد.

کشور مالزی به عنوان بخشی از مجمع الجزایر مالایی که از اندونزی به فیلیپین گسترش می یابد، شناخته می شود. در واقع امروزه مالزی به یک بندر مهم در مسیر تجارت بین هند و چین (دو مرکز تجاری بزرگ دنیا) تبدیل شده است. در ابتدا شرکت های مهم پرتغالی، هلندی و امپراتوری بریتانیا در کشور مالزی سرمایه گذاری کردند و سبب پیشرفت این دیار شدند.

مالزی در سال 1963 تشکیل شد، درست زمانی که فدراسیون یازده ایالتی شبه جزیره سنگاپور و دو سرزمین برونان ساراواک و صباح به یکدیگر پیوستند. در نهایت سنگاپور این اتحادیه را ترک کرد و در سال 1965 به یک کشور مستقل تبدیل شد.

دین مردم مالزی

امروزه نیروی فرهنگی غالب در کشور مالزی بدون شک اسلام است. اسلام از قرن چهاردهم میلادی دین رسمی مردم مالزی به شمار می آید و امروزه نیز اغلب مردم این دیار مسلمان هستند؛ البته اقلیت های مذهبی مسیحی و هندو نیز وجود دارند که بدون دغدغه در کنار مسلمانان در مالزی زندگی می کنند.

از وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی می توانید تور مالزی ارزان را خریداری کنید و از نزدیک شاهد تضاد فرهنگی ومذهبی میان مسلمانان و غیر مسلمانان در کشور مالزی و به ویژه شهر کوالالامپور باشید. بسیاری از مردم مالزی هنوز در روستاها زندگی می کنند و به شدت به سنن و فرهنگ کهن خود پایبند هستند. جشنواره هایی که در اطراف شهرهای بزرگ مالزی برپا می شود تنها یک نمونه از نمودهای فرهنگی در این دیار است. وجود پیروان ادیان مختلف و مهاجران از کشورهای همجوار در مالزی سبب شده که این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای فرهنگ دوستان تبدیل شود.

زندگی در مالزی

مالزی کشوری مهاجر پذیر است و دست کم ایرانیان بسیاری به آن مهاجرت می کنند تا در این کشور درس بخوانند یا کار کنند. از آنجایی که مالزی یک کشور مسلمان نشین به شمار می آید، زندگی در آن برای ایرانیان آسان تر است. اغلب کسانی که به مالزی مهاجرت می کنند در شهر کوالالامپور که پایتخت و مهمترین شهر مالزی به شمار می آید ساکن می شوند. زبانها و فرهنگ های متعددی در مالزی رواج دارد اما گردشگران و مهاجران اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند با مشکلی رو به رو نمی شوند. اگر در فکر زندگی در مالزی هستید، توصیه می کنیم که یک تور مالزی لحظه آخری خریداری کرده و پس از بررسی کامل این کشور به مهاجرت بیندیشید.

دیدنی های مشهور مالزی

افرادی که تور کوالالامپور را خریداری می کنند، شاهد شهری مدرن خواهند بود که طبیعت نیز عضوی جدانشدنی از آن است. با وجود این که مالزی دارای آسمان خراش های سربه فلک کشیده ای چون برج های دو قلوی پتروناس است اما همواره طبیعتش برای توریست های خارجی جذابیت بیشتری دارد. در حقیقت بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگرانی که از تور مالزی برای سفر استفاده می کنند، مالزی را با جنگل های بارانی استوایی تعریف می کنند. طبیعت رویایی با حیات وحش دوست داشتنی صنعت گردشگری مالزی را تحت تاثیر قرار داده است. رسیدگی به جنگل های مالزی و افزودن امکانات تفریحی به آن در دستور کار مقامات این کشور قرار دارد و امیدواریم به زودی شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

کوالالامپور پایتخت مالزی

 پایتخت مالزی، کوالالامپور (KL)، جایی است که زندگی مالایی کمپونگ (روستا) با چلچراغ قرن 21 برج های پتروناس و مراکز خرید متنوع ترکیب می شود. کوالالامپور یکی از مهمترین شهرها در میان کشورهای آسیای شرقی است و دیدنی های متعددی را در خود جای داده که از میان آنها مساجد و مراکز خرید بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار می گیرند. ما در سفر دیگری از فلات پارس گیتی به معرفی کامل کوالالامپور خواهیم پرداخت.

پنانگ جزیره ای در مالزی است که به دلیل شهرت زیادش نگاه گذرایی به آن می اندازیم. پانانگ دارای مناظری منحصر به فرد است و همین موضوع سبب شهرت آن شد. پنانگ از نظر تجارت و اقتصاد نیز برای مالزیایی ها حائز اهمیت می باشد.

حیات وحش مالزی

مالزی را علاوه بر طبیعت زیبا با حیات جانوری جذاب نیز می شناسند. میمون ها از مهمترین حیواناتی هستند که حتما در سفر به مالزی آنها را خواهید دید، همچنین انواع ماهی نیز در این دیار قابل مشاهده هستند زیرا ماهیگیری از مشاغل مهم روستایی های مالزی به شمار می رود و می توانید در سفر به مالزی با انواع لاک پشت ها، کوسه ها و دلفین ها نیز آشنا شوید. اگر علاقه مند هستید که درباره حیات جانداران آبزی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم که حتما در سفرتان به مالزی یک تور غواصی تهیه کرده و فرصت را غنیمت بشمارید.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر