مجله گردشگری
امتیاز دهید :

روستای کاسه سلخ قشم

روستای کاسه سلخ قشم
تاریخ : 1402/06/18 / تعداد بازدید : 3428/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اینبار در سفرهای مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تصمیم گرفتیم که به جای معرفی دیدنی هایی که در تور زمینی ارمنستان یا تور ترکیه و... می توانید از آنها لذت ببرید از ایرانگردی بگوییم از مقاصدی که شاید کمتر با آنها آشنایی دارید و بازدید از آنها برای شما کم هزینه تر و جذاب تر باشد. روستای سلخ قشم را انتخاب کردیم که خریداران تور قشم می توانند از آن بازدید کنید. البته برای سفر به این دیار لازم نیست که حتما تور خریداری کنید و می توانید بدون تور نیز از کاسه سلخ دیدن نمایید اما ما لیدرهای متخصصی در اختیار شما قرار می دهیم تا اگر با منطقه آشنایی ندارید شما را یاری و راهنمایی کنند در ادامه به کاسه سلخ می رویم، همراهمان بمانید.

روستای کاسه سلخ قشم

سلخ روستایی است در بخش شهاب از توابع جزیره قشم در استان هرمزگان و این روستا مرکز دهستان سلخ است. این روستا حدود 420 خانوارد و 220 نفر جمعیت دارد و از وسعت نسبت بالایی برخوردار است. برای رسیدن به روستای سلخ باید 75 کیلومتر از مرکز قشم دور شوید. همین فاصله 75 کیلومتری سبب شده که گردشگران از وجود این روستای زیبا بی خبر بمانند اما به راستی که سلخ پتانسیل بسیار بالایی برای جذب توریست داخلی و خارجی دارد و اگر کمی به ان رسیدگی کنند می تواند بهترین مکان دیدنی در سراسر قشم شود. هنوز هم مردم کاسه سلخ با کارهایی چون ماهیگیری و فروش صنایع دستی روزگار خود را می گذرانند و واقعا پیشرفت صنعت توریسم در این ناحیه می تواند کمک شایانی به آنها کند.

روستای کاسه سلخ قشم

دیدنی های روستای کاسه سلخ

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که روستای کاسه سلخ چه دیدنی هایی دارد که سبب شده ما این سفر مجازی را به آن اختصاص بدهیم؟ درست است که سلخ در محوطه ای بیابانی قرار دارد اما طبیعتگردی در آن بسیار هیجان انگیز خواهد بود. روستای کاسه سلخ پر است از کوه هایی که با شکل های خاص و عجیب خود توجه را جلب می کنند؛ چیزی شبیه کوه های مریخی معروف چابهار یا کلوت های کرمان. با طبیعتگردی در این ناحیه شاید تصور کنید که به سیاره ای دیگر پا گذاشته اید پس دوربین های عکاسی خود را فراموش نکنید.
جاذبه های گردشگری سلخ فقط در طبیعتگردی و چشیدن طعم غذاهای محلی یا در نهایت عکاسی نیست بلکه فرهنگ مردم این دیار بسیار جالب است و اگر از انها مطلع شوید شاید برای شما از سفر به تایلند یا هند نیز جالب تر شود. در واقع فرهنگ مردم کاسه سلخ شبیه به آفریقایی ها یا هندی هاست که از نظر من ریشه در سختی هایی دارد که مردم این دیار پشت سر گذاشته اند. توصیه می کنم در زمان جشن های باستانی مانند نوروز به روستای کاسه سلخ بروید زیرا مراسم متعددی در این ایام دارند که شما را به ایام دور و آداب سنن اصیل ایرانی می برد.

دیدنی های قشم

 

تور قشم 

راهنمای سفر به قشم

فرهنگ مردم کاسه سلخ قشم

مردم سلخ قشم برای بسیاری از موارد جشن و مراسم خاصی دارند، جشن درمان بیماری یا جشن های اواخر تیر و صدها مراسم دیگر که درباره آنها نمی گویم که خودتان از تماشای آنها لذت ببرید. خوشبختانه در حال حاضر تور قشم قیمت بالایی ندارد و شاید سفر به این دیار برای بسیاری از ایرانیان کار دشواری نباشد پس برای کشف نقطه ای ناب از ایران همین حالا اقدام کنید.
نکته جالب درباره فرهنگ مردم کاسه سلخ این است که همه مراسم آنها همراه با موسیقی خاصی می باشد و به راحتی می توانید بانوان پرتلاش جنوبی که همواره تعریف آنها را می شنویم در این دیار پیدا کنید. در سالهای اخیر به تعداد محدود دیده شده که از کشورهای عربی برای بازدید از قشم اقدام کنند اما این موضوع بسیار کم رخ می دهد و از شما می خواهیم تا با نشر مطالبی چون این سفر مجازی فلات پارس در شناخته شدن مناطق ناشناس ایران گامی بردارید.
کاسه سلخ دارای چشمه های گوگردی نیز هست که خاصیت درمانی دارند و در لایه های زیرین آنها مخاطن نفت و گاز هست به همین خاطر کاسه سلخ لیاقت شناخته شدن را دارد و می تواند از هر نظر یک جاذبه گردشگری ناب باشد. مردم این دیار بسیار میهمان نواز هستند از خوبی های آنها این را بگوییم که در اوایل تابستان مراسمی دارند که صیادان دیگر صید نمی کند و غذای دریایی نمی خورند تا از نسل آبزیان حمایت کرده باشند و عمق این مهربانی را زمانی متوجه خواهید شد که تنها درآمد آنها صید ماهی است بنابراین با خرید تور قشم می توانید علاوه بر تجربه کشف یکی از مناطق ناب ایران به درآمد بیشتر مردم این منطقه نیز کمک کنید و از آنها حمایت نمایید.
آیا تا به امروز با روستای کاسه سلخ آشنایی داشتید؟
گمان می کنید سفر به این روستا برای شما جذاب باشد؟
اگر تور کاسه سلخ چه قیمتی داشته باشد خرید آن برای شما مقرون به صرفه است؟


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر