مجله گردشگری
امتیاز دهید :

ده مکان زیبا و دیدنی در کشور مالزی

ده مکان زیبا و دیدنی در کشور مالزی
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 2328/ نویسنده : فلات پارس گیتی

کشور مالزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه اش در منطقه جنوب شرقی آسیا، دارای چشم اندازی زیبا و متنوع می‌باشد که شامل جنگل های سرسبز، رودخانه ها، آبشارها، غارها، جزایر، کوه ها و دشت های ساحلی هستند. اگر شما عزیزان قصد خرید تور مالزی را دارید، بهتر است قبل از سفرتان با جاذبه های گردشگری معروف مالزی آشنا شوید. به همین دلیل در این مطلب به سراغ دیدنیهای مالزی خواهیم رفت.


10- مزرعه چای سونگای پالاس مالزی | Sungai Palas

یکی از جاذبه های گردشگری در تور مالزی بازدید از منطقه فوق العاده زیبای کامرون هیل می باشد. در منطقه کامرون هیچ چیز به جز طبیعت زیبا توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد. از معروف ترین مکان های دیدنی در کامرون هیل مرزعه چای سونگای پالاس یا BOH Tea Centre می باشد. در این مزرعه به گردشگران نحوه کاشت چای آموزش داده می شود و می توانند از کارخانه پالاس دیدن کنید

مزرعه چای BOH کجاست؟

مالزی، پنانگ، سونگای پالاس، برینچانگ

مزرعه چای سونگای پالاس مالزی

9- آبشار کانچینگ | Kanching Falls

آبشار کانچینگ در ایالت سلانگور، نزدیک کوالالامپور و راوانگ قرار دارد. این آبشار هفت دهنه یا مسیر دارد و جز مناطق حفاظت شده طبیعی کوالالامپور مالزی محسوب می‌شود. ارتفاع آبشار 208 متر است و حدود 500 هکتار از زمین های اطرافش را آب‌رسانی می‌کند. آبشار از بالا به پایین 4 طبقه می باشد که طبقه دوم و سوم آن حدود 102 متر ارتفاع دارد. از جمله تفریحاتی که می توانید در هنگام بازدید از آبشار کانچینگ داشته باشید شامل پیاده روی در جنگل، دوش گرفتن در زیر آبشار، کمپینگ، پیک نیک، شنا و عکاسی می باشد.

آدرس آبشار کانچینگ

مالزی، ایالت سلانگور، حد فاصل راوانگ و کوالالامپور

 آبشار کانچینگ مالزی

8- مسجد تنگه مالاکا | Melaka Straits Mosque

مسجد ساخته شده در تنگه مالاکا یکی از زیباترین مساجد مالزی می باشد که چشم انداز فوق العاده ای دارد. نوع طراحی مسجد به گونه ای ایست که در فاصله دور به نطر می رسد مسجد در آب شناور می باشد. این مسجد دارای تالار، نمازخانه، کتابخانه، سالن یادگیری و تالار مناجات می باشد.

آدرس مسجد مالاکا

مالزی، ملاکا، جالان پولا Jalan Pulau

مسجد مالاکا مالزی

7- جزیره بورنئو | Borneo

بورنئو جزیره ای بسیار زیبا می باشد که میان دریای جنوبی چین، دریای سولو، دریای سِلب Celebes Sea، تنگه ماکاسار Makassar، جزیره کریماتا Karimata و دریای جاوه محاصره شده است. شبه جزیره مالاوی و سوماترا در سمت غربی بورنئو قرار دارند. این جزیره با مساحت 287 هزار متر مربع، بزرگترین جزیره در آسیا و سومین شهر بزرگ جهان است. قسمت مالایی بورئنو جز زیستگاه‌های طبیعی منحصر به فرد دنیا محسوب می‌شود که محل زندگی جانوران و گیاهان بسیار مهمی می‌باشد. برخی از گونه‌های در معرض خطر در جزیره بورنئو عبارت است از فیل آسیایی، اورانگوتان بورنئی و سندا لئوپارد. همان‌طور که می‌دانید کوه معروف کینابالو در جزیره بورنئو قرار دارد. بالاترین نقطه در کوه کینابالو Kinabalu صباح نام دارد که 4095 متر ارتفاع دارد. در جزیره بورئنو بزرگترین رودخانه مالزی به نام کاپواس Kapuas وجود دارد که حدود 1143 کیلومتر طول دارد.

جزیره بورئنو کجاست؟

مالزی، جنوب شرقی مالزی

جزیره بورنئو مالزی

8- بوهی دولانگ | Boheydulang Island

این جزیره کوهستانی و آتشفشانی یکی از مشهورترین مقاصد توریستی کشور مالزی می‌باشد و چشم انداز بکر و بی نظیری دارد. این جزیره زیستگاه گونه هایی از قبیل مانند صخره های مرجانی، لاک پشت ها، باراکاودا می‌باشد. یک کانال کم عمق این جزیره را از منطقه بودح گایا Bodh Gaya جدا می‌کند که بزرگترین جزیره در پارک دریایی تان ساکاران Tun Sakaran می باشد. در این منطقه که یک تالاب بزرگ با عمق 25 متر را وجود دارد که هم پناهگاه پرندگان مهاجر می‌باشد و هم برای تفریح و پرنده نگری استفاده می‌شود.

جزیره بوهی دولانگ کجاست؟

مالزی، شمال غرب، صباح

بوهی دولانگ مالزی

5- غار باتو | Batu Caves

غارهای باتو یا غار میمون ها در سلانگور مجموعه ای از غارهای سنگ آهکی است که دارای چند معابد هندو می باشد که بیشتر یک مکان زیارتی برای پیروان آیین هندو محسوب می شود. یکی از جشن های معروفی که در غار باتو برگزار می شود تای پوسام Thaipusam نام دارد که گردشگران و زائران فراوانی برای شرکت در این جشن به مالزی سفر می کنند. اگر در تور مالزی به غار باتو بروید یک مجسمه بزرگی غول پیکر را در ورودی غار مشاهده خواهید کرد که به خدای مورگان اختصاص دارد.

غار باتو کجاست؟

مالزی، 16 کیلومتری کوالامپور

غار باتو کیو مالزی

4- مسجد کریستالی یا ترِنگانو | Masjid Kristal

مسجد کریستالی یا ترنگانو Terengganu یکی از مساجد معروف مالزی می باشد که از جنس شیشه و فولاد ساخته شده و یکی از زیباترین مساجد در جهان می باشد. این مسجد در سال 2008 میلادی ساخته شد و ظرفیت 1500 نمازگزار را دارد. خوب است بدانید که این مسجد مجهز به سیتم ها فناوری اطلاعات می باشد و آموزش الکترونیکی به علاقه مندان ارائه می کند. پیشنهاد می‎‌کنیم شب از مسجد ترنگانو یا مسجد کریستالی دیدن کنید چون در شب چشم اندازی زیبا از نورپردازی مسجد را خواهید دید که به رنگ های زرد، آبی، صورتی و سبز می باشند.
مسجد کریستالی یا ترِنگانو

3- معبد کِک لوک سی | Kek Lok Si Temple

این معبد با وسعت 4 هکتار در شهر پنانگ مالزی ساخته شد. معبد به سبک معماری چینی برای پیروان آیین بودا در سال 1891 ساخته شد و یکی از جاذبه های فرهنگی و مذهبی مالزی برای گردشگران و بودایی ها می‌باشد. معبد کک لوک سی دارای نمادهای مربوط به بوداییسم و حکاکی هایی مختلفی می باشد که ترکیبی از سبک های معماری برمه، تایلندی و چینی در آن استفاده شده است. در معبد زنگ بزرگی وجود دارد که به صورت هیدرولیکی عمل می‌کند و در زمان های معینی به صدا در می‌آید.

آدرس معبد کک لوک سی

مالزی، پنانگ، ایر ایتام
معبد کِک لوک سی مالزی

2- موزه ملی مالزی | National Museum of Malaysia

شهر کوالالامپور یکی از بینظیرترین مقاصد گردشگری در تور مالزی می باشد که نقش مهمی در اقتصاد کوالالامپور ایفا می کند. این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که شامل برج های دوقلوی پتروناس، کی ال تاور، منطقه خرید پینتانگ، کاخ ملی، باغ وحش کوالالامپور و بسیاری مناطق دیدنی دیگر می باشد. یکی از جاذبه های گردشگری تماشایی کوالالامپور موزه ملی مالزی می باشد که در نزدیکی دریاچه های پردانا کوالالامپور قرار دارد. در این موزه اسناد تاریخی، لوازم زندگی سلطان ترنگانو نگهداری می شود که به شیوه بسیار جالب در معرض نمایش علاقه مندان قرار دارد.

موزه ملی مالزی کجاست؟

کوالالامپور، ویلیام پرسکوتان، جالان دامان سارا
موزه ملی مالزی

1-جزیره لنکاوی مالزی | Langkawi

لنکاوی خود متشکل از 99 جزیره در دریای آندامان می باشد که به واسطه سواحل ماسه‌ای سفید، پارک های تفریحی، دریاچه های زیبا، درختان نارگیل و آفتاش شهرت جهانی دارد. خیلی از گردشگران با خرید تور لنکاوی برای لذت بردن از طبیعت جزایر آن و تفریحاتی که برای گردشگران مهیا شده است به بخش های مختلف آن سفر می کنند. گردشگران در این جزیره می توانند از قایق های پیاده روی در سواحل و تماشای حیوانات خانگی مانند مارمولک ها، ماکائوهای شناگر، میمون و سمور دریایی مودار لذت ببرند. خوب است بدانید که در سال 2007 سازمان یونسکو لنکاوی را عنوان ژئوپارک جهان معرفی کرد. سه بخش از مهمترین مناطق حفاظت شده در لنکاوی عبارت اند از پارک ژئوجنگلی کیلیم کارست، پارک ژئوجنگلی پارک ماتینچنگ کامبیر و پارک ژئو پارک جنگلی دایانگ بانتینگ. گردشگران می‌توانند با کشتی از خودشان را از لنکاوی به کوالا پرلیسKuala Perlis، پنانگ و کوالا کداح Kuala Kedah برسانند. همچنین مسافران می‌توانند از طریق پرواز داخلی بین فرودگاه بین المللی کوالالامپور که با خطوط هوایی مالزی، مالیندو ایر، ایرآسیا و رایانی ایر انجام می شود، به جزیره لنکاوی سفر کنند.

جزیره لنکاوی کجاست؟

شمال غرب مالزی، منطقه کداح، ساحل آندامان
جزیره لنکاوی مالزی
در این مطلب ده جاذبه دیدنی کشور مالزی خدمت شما عزیزان معرفی شد. شما می توانید برای خرید تور مالزی از آژانس فلات پارس گیتی به صفحه تور مالزی مراجعه نمائید. همچنین پیشنهاد میکنیم جهت آشنا شدن با نوع پوشش مناسب در مالزی به لینک رو به رو مراجعه کنید: پوشش مردم مالزی

 

*درباره تور مالزی و خدمات مسافرتی فلات پارس بیشتر بدانید*



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر