مجله گردشگری
امتیاز دهید :

10 تجربه منحصر به فرد در مالزی

10 تجربه منحصر به فرد در مالزی
تاریخ : 1398/12/07 / تعداد بازدید : 2645/ نویسنده : فلات پارس گیتی
“مالزی، آسیا به معنای واقعی” شعار گردشگری کشور مالزی می باشد. این کشور تنوع فرهنگی و تاریخی بسیار خوبی دارد و همین امر باعث شده است تا جذابیت سفر به مالزی دو چندان شود. اگر قصد دارید تور مالزی را تهیه کنید با ما همراه باشید تا چند تجربه جالب و منحصر به فرد در سفر به مالزی را با هم مرور کنیم. 
خرید تور مالزی

معماری مدرن و سنتی مالزی

در چند دهه اخیر مالزی در کنار کشور کره جنوبی به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای آسیایی شناخته می شود. به همین دلیل با قدم زدن در خیابان های شهرهای مالزی می توانید تلفیق بی نظیر معماری سنتی و مدرن را در کنار هم مشاهده کنید. پنانگ، کوالالامپور، صباح و سایر شهرهای مالزی دارای معماری بسیار مدرن با حفظ سبک سنتی خود هستند. خوب است بدانید که سبک معماری بناها در کشور مالزی منحصر به فرد می باشد. این معماری  اِلِمان های اسلامی، مالایی و سبک غربی را ترکیب کرده است.

معماری مدرن و سنتی مالزی

فراوانی غذاهای بین المللی در مالزی

از آنجا که مالزی کشور چند فرهنگی محسوب می شود، این تنوع فرهنگی در سبک های آشپزی مالزی نیز مشاهده می شود. البته جهانی شدن و روند توسعه بین المللی مالزی باعث شده است که بسیاری از غذاهای بین الملل یا همان غذاهای غربی نیز در ذائقه مردم مالزی جایگاه خوبی پیدا کند. در واقع اگر بخواهیم به سه سبک غذایی برتر در آسیای شرق اشاره کنیم، باید به سراغ ژاپن، مالزی و کره جنوبی برویم. بنابراین آشپزان مالزیایی در رقابت شدید با غذاهای ژاپنی (J-Pop) و غذاهای کره ای موج K-Pop هستند.

البته خود غذاهای مالزی نیز ترکیبی عجیب از طعم ها را ارائه می کنند. شما ممکن است یک غذای واحد مانند لاکسا (Laksa) در مناطق نزدیک به مرزهای تایلند با مزه متفاوت میل کنید، ولی همان غذا را در شهر دیگر با مزه تند و شیرین نوش جان کنید. بنابراین طعم غذاهای مالزی در شهرهای مختلف آن نیز تفاوت دارد. 

فراوانی غذاهای بین المللی در مالزی

مالزی و گردشگری حلال

مالزی به عنوان یک کشور مسلمان آسیایی یکی از بهترین مقاصد گردشگری حلال دنیا محسوب می شود. این یعنی در ارائه پکیج های مسافرتی به مالزی کلیه امور اسلامی رعایت می شود که یکی از آنها مربوط به غذاها می باشد. تهیه غذاهای مالزی از روش های طبخ اسلامی تبعیت می شود. خوب است بدانید که یکی از عواملی که باعث شهرت بیشتر کشور مالزی شد، همین ابداع و توسعه گسترده سبک گردشگری حلال در دنیا بود. البته در سال های اخیر علاوه بر برندهای حلال اسلامی، برند حلال یهودی نیز رایج شده است.

در حال حاضر بیشتر برندهای معروف دنیا و یا شرکت های معروف مالزی به دنبال کسب گواهینامه برند حلال هستند. به طور مثال، در مراکز خرید امکان سرو غذاهای اسلامی، نمازخانه و یا مکان های دیگر برای گردشگران مهیا شده است. البته با تمام اوصافی که گفته شد، باید بدانید که مالزی از نظر قوانین اسلامی انعطاف خوبی دارد و قوانین مربوط به تفکیک جنسیتی در مالزی به صورت محدود اعمال می شود، چون پیروان سایر ادیان نیز در مالزی زندگی می کنند.

مالزی و گردشگری حلال

مکالمات چند زبانه در مالزی

در کنار تنوع فرهنگی و معماری جالب کشور مالزی، یک ویژگی دیگر در این کشور وجود دارد که از نظر گردشگران بسیار جالب است. در مکالمه روزمره بین مردم مالزی از چند زبان ترکیبی استفاده می شود. ممکن است یک فرد مالزیایی در جملات خود از کلمات مالایی، چینی، تایلند، انگلیسی و گاهی هندی نیز استفاده کند. بنابراین حتی گوش دادن به صحبتهای مردم مالزی نیز می تواند جالب باشد. طبق تصمیم دولت مالزی، در چند سال اخیر آموزش زبان انگلیسی به صورت جدی از سنین پایین آغاز می شود تا مردم بتوانند در تعاملات خود از زبان های بین المللی استفاده کنند.

مکالمات چند زبانه در مالزی

جشنواره های فرهنگی مالزی

بسیاری از روزهای سال در مالزی جشن های مذهبی و فرهنگی مختلف برگزار می شود. جشن های هندو مانند تایپوسام ( Thaipusam)، جشن برداشت (شبیه جسن شکرگزاری)، جشن های سال نو چینی، ماه رمضان، افطاری های دسته جمعی خیابانی، عید فطر و عید قربان، کریسمس چند نمونه از جشن های محبوب مردم مالزی هستند. شما می توانید زمان خرید تور مالزی خودتان را با این جشن ها تنطیم کنید تا لذت سفرتان دوچندان شود.

جشنواره های فرهنگی مالز

شیوه زندگی مقرون به صرفه در مالزی

کوالالامپور شهر گرانی نیست و ساکنان آن بهترین و مدرنترین خدمات شهری را با حداقل هزینه دریافت می کنند. اغلب فعالیت ها و خدمات در شهرهای مالزی بسیار ارزان یا حتی در برخی موارد رایگان هستند. بنابراین اگر واحد پولی مالزی یعنی رینگیت را به عنوان مبنا در نظر بگیرید، هزینه های زندگی و سفر بسیار معقول هستند. به طور مثال میانگین هزینه سفر یک هفته ای به مالزی حدود 101 رینگیت می باشد یا قیمت هتل های 4 ستاره در مالزی حدود 200 رینگیت می باشد.

شیوه زندگی مقرون به صرفه در مالزی

طبیعت فوق العاده مالزی

تپه های بارانی، جنگل های استوایی، جزایر ساحلی و مرداب ها، کوه های بادگیر، مزارع چای، کاکتوس و نخل، گلخانه های توت فرنگی، معادن سنگ آهک، دره ها سرسبز تنها بخشی از چشم انداز ناب مالزی می باشد. از غارهای زیر زمینی گرفته تا صعود به قله های بلند کوه کینابالو در صباح و برج های مدرن KL، سفر به مالزی را سرشار از هیجان و جذابیت می کند.

طبیعت گردی در تور مالزی

سنت و فرهنگ بخش مهم زندگی مردم مالزی

به راحتی قادر به تشخیص این موضوع خواهید بود که مردم مالزی هنوز به ریشه های فرهنگی خود پایبند هستند. تصور کنید که عبادتگاه های چینی در همه جا هستند، همانطور که بوی بُخور دادن هندی ها و صدای اذان مسلمان شنیده می شود. هنوز هم بسیاری از عادت های قدیمی در مناطق روستایی و شهری دیده می شود. ازدواج های بین قبیله ای، به ارث رسیدن طلا و خانه به فرزندان و نقش جایگاه اجتماعی در پیشرفت زندگی، برخی از موارد بخش های فرهنگی مردم مالزی می باشد.

سنت و فرهنگ بخش مهم زندگی مردم مالزی

تاریخ در همه جا است

به شهر شهر مالزی که سفر کنید می توانید بناهای تاریخی و باستانی را مشاهده کنید. به همین دلیل گردشگران اروپایی می گویند تاریخ در همه جای کشور مالزی وجود دارد. بنای سلطان عبد الصمد کوالالامپور، شهر فاموسا مالاکا، موزه ملی مالزی، معبد کک لوک سی، جورج تاون، کلیسای سنت پائول و موزه هنرهای اسلامی بخشی از مکان های دیدنی و تاریخی کشور مالزی هستند.

بناهاو جاذبه های تاریخی مالزی

در ادامه پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا به دو مطلب روبه رو مراجعه کنید: پوشش مناسب در مالزی و بهترین زمان سفر به مالزی