مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دلایل سفر به گرجستان

دلایل سفر به گرجستان
تاریخ : 1402/04/25 / تعداد بازدید : 1869/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بسیاری از ما به دنبال مقاصد خاص برای سفرهایمان هستیم. این بار پیشنهاد می کنیم به گرجستان به عنوان گزینه سفر ارزان و عالی بیاندیشید. در مطالب قبلی با جاذبه های گردشگری گرجستان مانند شهر کاختی و سوانتی آشنا شدید و یا پاسخ به سوالات متداول برای خرید تور زمینی را دریافت کردید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند دلیل خوب برای سفر به گرجستان آشنا کنیم.

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

در ادامه این مطلب 15 دلیل برای سفر به گرجستان را به شما عزیزان ارائه می کنیم. البته شما هم می توانید دلایل سفربه گرجستان و یا تجربه های ارزشمند سفر این کشور را با ما در میان بگذارید. 

1- منطقه قفقاز یکی از بهترین بهانه های برای گردشگرانی‌ست که به دنبال طبیعتگردی هستند. در فاصله زمانی بسیار کوتاه می توانید از سواحل دریای سیاه لذت ببرید و یا برای اسکی به کوه های قفقاز یا البروس بروید.
2- طبیعت گرجستان شما را بی قید و شرط شگفت زده می کند. طبیعت گرجستان نتیجه تعامل رطوبت دریای سیاه و کوه های زیبای قفقاز می باشد. شما باید انتخاب کنید که چه نوع طبیعتی را می پسندید. اگر به کوه و دشت علاقه دارید می توانید به شهر تفلیس سفر کنید. شاید هم به دنبال تفریحات ساحلی هستید که در آن صورت شهر باتومی مقصد خوبی برای شما خواهد بود.

پارک ملی توشتی گرجستان
3- پارک ملی توشتی (Tusheti National Park)، در دامنه شمالی کوه های قفقاز و نزدیکی شهر تفلیس قرار دارد. این پارک ملی جز زیباترین مناطق حوزه قفقاز محسوب می شود که شباهت فراوانی به طبیعت کشور اسکاتلند دارد.
4- بلندترین قله اروپا یعنی کوه البروس (Mount Elbrus) در این سرزمین زیبا قرار دارد. ارتفاع کوه البروس 5642 متر می رسد. شما می توانید به راحتی از تفلیس با انواع حمل و نقل عمومی خود را به دامنه کوه البروت برسانید.
5- منطقه سوانتی گرجستان یکی از بهترین گزینه های برای طبیعت‌گردی در گرجستان می باشد. برای آشنایی بیشتر با این منطقه بکر و زیبا به لینک رو به رو مراجعه کنید: چرا به سوانتی سفر کنیم ؟

کوه البروس گرجستان

6- تفلیسی زیباترین و منحصر به فردترین شهر گرجستان می باشد. این شهر ترکیب بسیار عالی از فرهنگ مدرن اروپایی را با فرهنگ گرجی، آذربایجان و روسی را نمایش می دهد.
7- حمام گوگردی تفلیس در آبانتوبانی (Abanotubani) نمادی از فرهنگ ایرانی در تفلیس هستند. در سال های اخیر مسئولین گردشگری گرجستان درصدد آن هستند تا بیشتر در خصوص حمام های گوگردی تفلیس و شهرت آنها کار کنند.
8- مردم گرجستان قلب شما را تسخیر خواهند کرد. این مردم احترام و عشق فراوانی به میهمانان خود دارند. اگر در اینترنت درباره سفر به گرجستان جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به این کشور، مردم میهمان نواز و خونگرم گرجی می باشند.
9- از جالب ترین بخش های سفر به گرجستان بازارهای محلی هستند. در این بازارها انواع میوه های رنگارنگ و تازه، نان های محلی، گوشت و سایر مواد خوراکی یافت می شود.
10- اکثر مردم گرجستان به زبان انگلیسی مسلط نیستند. پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید تور گرجستان، کمی در خصوص کلمات گرجی و اصطلاحات پُرکاربرد این زبان مطالعه کنید.

شهر تفلیس گرجستان
11- در گذشته روس ها مجبور بودند برای مبادله با ایران یا ارمنستان از مرکز قفقاز غربی و مرکزی عبور کنند که در خاک کشور گرجستان قرار داشت.
12- غذاهای گرجستان با ذائقه بسیاری از فرهنگ های جهان همخوانی دارد. انواع نان ها و خوراک های گرجی جز چر طرفدارترین غذاهای گرجستان هستند.
13- هزینه سفر به گرجستان نسبت به سایر کشورهای همسایه خود کمتر می باشد. بنابراین مسافرانی که به دنبال خرید تور ارزان هستند، می توانند بدون نگرانی به گرجستان سفر کنند.

راهنمای سفر به گرجستان
14- طبق سیاست گذاری سازمان گردشگری کشور گرجستان و برای جذب حداکثر گردشگر، قوانین لغو ویزا با بسیاری از کشورهای جهان را برقرار کرده است. هموطنان ایرانی نیز برای سفر به گرجستان به ویزا نیاز دارند.
15- سفر به گرجستان سخت نیست. شما می توانید با اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی خود به گرجستان سفر کنید. اگر تصمیم دارید از وسلیه نقلیه شخصی استفاده کنید باید قبل از سفرتان گواهینامه بین الملل و سایر مدارک ماشین را آماده کنید.

منطقه آبونتوبانی تفلیس

اگر شما هم قصد سفر به گرجستان را دارید می توانید در خصوص خرید تور گرجستان زمینی یا هوایی از کارشناسان ما در آژانس مسافرتی فلات پارس مشاوره بگیرید. ما اطلاعات خوبی در خصوص هتل های گرجستان، انواع پرواز های گرجستان، تورهای زمینی گرجستان، تورهای ترکیبی گرجستان تفلیس باتومی اطلاعات خوبی به مسافران ارائه خواهیم کرد.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر