مجله گردشگری
امتیاز دهید :

گرجستان

گرجستان
تاریخ : 1398/12/19 / تعداد بازدید : 2903/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور گرجستان که بین دریای سیاه و کوه های قفقاز واقع شده است، در سال های اخیر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. ما ایرانیها نیز با خرید تورهای زمینی یا هوایی گرجستان به این کشور زیبا سفر می کنیم. کشور جورجیا یا گرجستان ترکیب بی نظیر از جاذبه های گردشگری زیبا، کلیساها، صومعه ها تاریخی، کوه های بلند، غذاهای خوشمزه و مردم محلی دوست داشتنی می باشد. شما می توانید در تمامی فصول سال به گرجستان سفر کنید. پس با ما همراه باشید تا با گرجستان آشنا شویم.

 

معرفی گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشورهای اورآسیایی می باشد که با روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان هم مرز است. همان طور که قبل تر گفته شد، این کشور حد فاصل بین منطقه قفقاز و دریای سیاه قرار دارد. گرجستان در سال های مختلف تحت سلطه قدرت های منطقه مانند شوروی، عثمانی و ایران قرار داشت. تزارهای روس، عثمانی ها، ارتش صفویان، نادرشاه و حتی قاجاریان هر کدام به نوبه خود ضربه مهلکتی به مردم گرجستان وارد کردند. البته دردناک ترین خاطره تاریخی مردم گرجستان به حمله مغول ها بر می گردد که طی آن بسیاری از شهرهای گرجستان آسیب دیدند و مشاهیر مهم این کشور کشته شدند. پس آنچه که امروز به عنوان فرهنگ گرجستان می شناسیم، محصولی از چند فرهنگ متفاوت می باشد. به همین دلیل بیشتر بناهای تاریخی و فرهنگ گرجستان ترکیبی از چند سبک معماری و فرهنگی را دارند.

]چرا به گرجستان سفر کنیم

دین و زبان گرجستان

بیشتر مردم گرجستان پیرو مسیحیت و شاخه ارتدوکس هستند. جالب است بدانید که مردم گرجستان و ارمنستان به عنوان معتقدترین مسیحیان جهان شناخته می شوند. گواه این ادعا می تواند کلیسای بزرگ تثلیث در تفلیس باشد. البته از آنجا که نژادهای مختلف روس، آذربایجانی، آشوری، ایزدیان، کردها، یهودیان و سایر اقوام دیگر در کشور گرجستان زندگی می کنند، شاهد تنوع ادیان مورد پرستش در گرجستان هستیم.

بعد از معرفی دین مردم گرجستان به سراغ زبان گرجی‌ می رویم. زبان و الفبای گرجی یکی از 17 الفبای زنده دنیا می باشد که سبک نوشتاری بسیار جالبی دارد. بنابراین مردم به زبان گرجی کارتولی سخن می‌گویند که یکی از شاخه های زبان های منطقه قفقاز به شمار می رود.

دین و زبان مردم گرجستان

رقص گرجی | مهمترین نماد فرهنگی گرجستان

کشور گرجستان در زمینه موسیقی، هنر، ادبیات و تئاتر سابقه بسیار درخشانی دارد. اما یکی از مهمترین ویژگی های فرهنگی این مردم، انواع رقص های فولکلور و محلی گرجستان می باشد. در حال حاضر 15 نوع رقص محلی از گرجستان به ثبت رسیده است. رقص کارتولی، جیرانی، خورومی، اچارولی، پارتسا و سامایا تنها چند نمونه از رقص های محلی کشور گرجستان هستند. 

رقص گرجی | مهمترین نماد فرهنگی گرجستان

آب و هوای گرجستان

سوال در مورد آب و هوای گرجستان همیشه ما را به چالش می کشاند. چون این کشور دارای چندین منطقه اقلیمی می باشد که هر کدام ویژگی های آب و هوایی خاص خودشان را دارند. بهترین راهکار برای گردشگران این می باشد که قبل از سفر به گرجستان به صفحات هواشناسی رسمی مانند AccuWeather مراجعه کنید. به طور کلی می توان گفت که ترتیب فصول سال در گرجستان به شکل زیر است:

- فصل زمستان در گرجستان: دسامبر تا فوریه
- فصل پاییز در گرجستان: سپتامبر تا نوامبر
- فصل تابستان در گرجستان: ژوئن تا آگوست
- فصل بهار در گرجستان: مارس تا می
از دسامبر تا مارس به طور معمول بیشتر قله های کشور گرجستان پوشیده از برف هستند. بنابراین حتی تا ماه مارس نیز می توانید از امکانات پیست اسکی در شهرهای مختلف گرجستان استفاده کنید. به طور کلی ماه های فوریه و مارس شلوغ ترین روزهای کاری چشمه های آبگرم، حمام سولفور و پیست های اسکی در گرجستان می باشد.

آب و هوای گرجستان

پول ملی گرجستان

واحد پول گرجستان لاری می باشد. شما برای خرید در تمام مغازه ها، هتل ها و رستوران ها گرجستان فقط می توانید با پول ملی خرید کنید و یا حداکثر از دلار استفاده کنید. البته، بسیاری از هتل ها قیمت ها را در وبسایت های خود بر حسب دلار قرار می دهند، اما این کار برای راحتی بیشتر مسافران است، چرا که کل جهان از میزان نرخ تبدیل لاری (GEL) به دلار آگاه نیستند. به طور خلاصه، هنگامی که شما به فرودگاه می رسید، به دنبال یک شعبه بانکی یا یک مرکز مبادله برای دریافت پول مورد نیاز برای پرداخت به تاکسی باشید.

پول ملی گرجستان

فرودگاه های گرجستان

در کشور گرجستان 18 فرودگاه های بین المللی، محلی و نظامی وجود دارد. از میان تمامی فرودگاه های شناخته شده گرجستان چهار فرودگاه بین المللی تفلیس، باتومی، پوتی (در سامگرلو-زمو سوانتی) و کوتایسی میزبان گردشگران خارجی هستند. در تمامی فرودگاه های گرجستان انواع وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به محل اقامت خود برسید. به طور مثال، به محض خروج از فرودگاه می توانید با تاکسی و یا اتوبوس های فرودگاهی خودتان را به هر نقطه از شهر برسانید.

عکس فرودگاه های گرجستان
شما عزیزان می توانید با خرید تور گرجستان زمینی یا هوایی از آژانس فلات پارس بهترین و خاطره انگیزترین سفر را تجربه کنید. همچنین اگر در خصوص سفر به گرجستان و سایر موارد آن سوال دارید می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید و سفرتان را آغاز کنید.