مجله گردشگری
امتیاز دهید :

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 3271/ نویسنده : فلات پارس گیتی
میدان جمهوری که به زبان انگلیسی Republic Square Yerevan می خوانیم در مرکز شهر ایروان ساخته شده است. اگر قصد خرید تور ارزان ارمنستان را دارید، بی شک در برنامه بازدید از جاذبه های توریستی به دفعات از میدان جمهوری عبور خواهید کرد. 

میدان جمهوری ایروان

شهر ایروان را می توان مهمترین مقصد توریستی در تور ارمنستان زمینی و هوایی دانست. این شهر زیبا مکان های دیدنی فراوانی دارد که هر کدام از آنها نمادی از تاریخ شهر ایروان هستند. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم به سراغ اصلی ترین قسمت شهر ایروان برویم و با میدان جمهوری Republic Square ایروان آشنا شویم. لطفا با ما همراه باشید.

میدان جمهوری ایروان

عصر تجدد در ارمنستان

یکی از مهمترین دوران های تاریخی کشور ارمنستان به زمان حضور نیروهای اتحاد جماهیر شوروی برمی گردد. مردم ارمنستان این دوران را عصر بازسازی معماری شان می دانند و طی بسیاری از بناهای شهر بازسازی شدند که یکی از آنها میدان جمهوری و ساختمان های اطراف این میدان می باشد.

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

معرفی میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری که نام قدیمی آن میدان لنین Lenin می باشد، با مساحت 14000 متر مربع در مرکز شهر ایروان قرار دارد و محل اتصال خیابان‌های نعلبندیان، آبوویان، تیگران بزرگ، وازگن سارگسیان و آمیریان می باشد. اگر تور ارمنستان را خریداری کنید و به ایروان مسافرت داشته باشید، چند بار از مقابل میدان جمهوری عبور خواهید کرد چون این سمدان در مرکز شهر ایروان ساخته شده است و محل تردد به خیابان های اصلی شهر می باشد. هر سال در روز 21 سپتامبر که روز ملی استقلال ارمنستان می باشد در این میدان مراسم های مختلف و رژه نظامی برگزار می شود.
شکل اصلی میدان جمهوری بیضی شکل است و اطراف آن ساختمان مهم شهر ایروان قرار دارند. خوب است بدانید که در چند سال اخیر از فضای میدان جمهوری برای برپایی برترین اجراهای موسیقی استفاده می شود که البته محدود به آهنگی ارمنستانی نیست. به همین دلیل بسیاری از مردم شهر ایروان و گردشگران خارجی در سفرشان با تور ارزان ارمنستان در کنسرت های موسیقی میدان جمهوری شرکت می کنند و از اجرای گروه ها لذت می برند. اوج برنامه های کنسرت میدان جمهوری در روزهای آخر هفته، ایام سال نو، عید کریسمس و شب های تابستان می باشد.

همه چیز درباره میدان جمهوری ایروان ارمنستان

بازسازی میدان جمهوری ارمنستان

کار بازسازی میدان جمهوری ارمنستان به معمار ارشد آلکساندر تامانیان(Alexander Tamanyan) سپرده شد. او پس از انقلاب شوروی از سن پترزبورگ یا پتروگراد Petrograd به ایروان نقل مکان کرد. اولین نقشه بازسازی میدان جمهوری که توسط تامانیان طراحی شده بود. با وجود طراحی سخت تامانیان، سرانجام کار ساخت میدان از سال 1926 میلادی شروع شد و تا سال 1990 به طول انجامید. مجسمه شخصیت اصلی انقلاب مارکسیستی روسی به نام لنین نیز توسط هنرمند مشهور شوروی Sergei Merkurov ساخته شد و در قسمت جنوبی این میدان بیضی شکل نصب شد. از مجسمه لنین در بیستمین سالگرد جمهوری ارمنستان رونمایی شد و از نظر طراحی چهره و جزئیات یکی از بهترین نمونه های ساخت شده لنین به شمار می رفت. این مجسمه پس از استقلال ارمنستان از شوروری برداشته و به حیاط موزه‌ی تاریخ ملی ارمنستان منتقل شد.

معماری میدان جمهوری ایروان

فواره‌های موزیکال میدان جمهوری ایروان

یکی از دیدنی ترین و بهترین زمان های بازدید از میدان جمهوری هنگام غروب آفتاب و شب می باشد. در سفر تور ارمنستان خواهید دید که هنگام عصر به خصوص اوایل بهار و اواخر پاییز فواره های موزیکال میدان به حرکت در می آیند و گردشگران بسیاری در اطراف میدان در حال عکس گرفتن از این فواره ها هستند. فواره های موزیکال میدان جمهوری توسط مهندس آبرام آبرامیان Abram Abramyan طراحی شده است که به طور معمول در ساعت 21:00 شب اجرای موسیقی و حرکت فواره ها آغاز می شود و تا 23:00 ادامه می یابد.

فواره های موزیکال میدان جمهوری ایروان

جاذبه های توریستی اطراف میدان جمهوری ارمنستان

اگر قصد خرید تور ارزان ارمنستان را دارید می توانید بیشترین جاذبه های گردشگری شهر ایروان را در اطراف میدان جمهوری مشاهده کنید. این مکان های دیدنی شامل:
نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ (شمال شرقی)
خانه دولت و ساعت برج: این ساعت شهر مسکو ساخته و در ژوئن سال ۱۹۴۱ به شهر ایروان منتقل شد.
وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان (در جنوب میدان)
هتل ماریوت ارمنستان (در جنوب غربی میدان)
وزارت امور خارجه (شمال غربی)
فواره‌های موزیکال میدان جمهوری
جاذبه های گردشگری اطراف میدان جمهوری ایروان

امکانات رفاهی اطراف میدان جمهوری ایروان

از آنجا که میدان جمهوری نقطه اصلی و مرکزی شهر ایروان می باشد. در اطراف این میدان امکانات توریستی رستوران و کافی شاپ دایاموند و آرارات، هتل های معروف نظیر هتل ماریوت، فروشگاه کتاب و صنایع دستی ارمنستان آبوویان و ورسیناژ قرار دارند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با هتل ها و سوئیت آپارتمانهای ایروان به لینک رو به رو مراجعه نمائید: قیمت اجاره سوئیت آپارتمان های ارمنستان
امکانات رفاهی اطراف میدان جمهوری ایروان

آدرس میدان جمهوری

ارمنستان، ایروان، منطقه مرکزی شهر، تقاطه خیابان های نعلبندیان، آبوویان، تیگران بزرگ، وازگن سارگسیان و آمیریان.

 

در این مطلب میدان اصلی شهر ایروان خدمت شما مسافران عزیز معرفی شد تا با یکی از زیباترین و بزرگترین میدان های آسیا آشنا شوید. همان طور که می دانید آژانس فلات پارس گیتی مجری مستقیم تورهای ارمنستان زمینی و هوایی می باشد، پس از قصد خرید تور مسافرتی با قیمت مناسب و ارزان را دارید کافیست به صفحه تورهای مسافرتی ارمنستان مراجعه نمائید.